Svátky Pondělí 17. 12. svátek má Daniel   Napište hledané slovo:
Vložil/a:  Piwosch  2008-11-11 21:37:55
Hospodářské Noviny: Nečas chce okamžitý vyhazov pro simulanty.
autor: Profimedia.cz Ministr práce a sociálních věcí Petr Nečas chce zatočit s lidmi, kteří zneužívají nemocenské dávky. V novele zákoníku práce navrhuje, aby firmy mohly "simulanty" na hodinu vyhodit. Informují o tom Hospodářské noviny. Nová normy by měla začít platit zhruba v polovině roku 2009."Když se prokáže, že zaměstnanec zneužívá fiktivní nemoci tím, že se hodí marod, tak by to mělo být důvodem okamžitého rozvázání pracovního poměru," řekl listu Nečas.

"Vždyť v tomto případě bude krást zaměstnanec zaměstnavateli peníze," dodal.

Důvodem ke změně zákona je fakt, že nemocenská je pro stát jednou z nejvíce nákladných a zároveň nejvíc zneužívaných.

Od začátku roku 2009 budou navíc prvních 14 dní nemoci vyplácet nemocenské dávky namísto státu firmy. Nečas jim proto chce dát silnější páky, jak se bránit podvodníkům, napsal deník.

Zatímco zaměstnavatelé Nečasův návrh na možnost propustit zaměstnance vítají, odbory i opozice jsou proti.

"S návrhem ministra Nečase nesouhlasíme. Ztráta dávky nebo budoucí možnost udělit pokutu se nám zdají jako dostatečné," uvedl místopředseda ČSSD Zdeněk Škromach.

Navíc prý může být zamýšlené opatření i protizákonné. Zaměstnavatelé totiž nemohou postihovat zaměstnance za to, co provedl mimo pracoviště, tvrdí bývalý ministr práce a sociálních věcí Škromach.

"Kromě vyhazovu čeká od roku 2009 na simulanty při zneužití nemocenské i pokuta. Člověk, který bude zneužívat nemocenskou, může dostat od začátku roku 2009 pokutu až dvacet tisíc korun," uvedla mluvčí správy sociálního zabezpečení Štěpánka Filipiová.

foto: Profimedia.cz

A JAK VYSOKÁ BUDE NEMOCENSKÁ V ROCE 2009?

Tabulka ZDE

Zpět            Verze pro tisk