Svátky Pondělí 20. 11. svátek má Nikola   Napište hledané slovo: 
Vložil/a:  Piwosch  2008-08-03 21:40:01  
Kotrmelce nejsou nejlepší způsob pohybu vpřed !
Vstup do EU sebou přináší změny zákonů i cen zboží, škoda jen že stejně rychle nerostou platy zaměstnanců, to by se vše snášelo lépe.
Ale zpět k problému, který se lavinovitě šíří a zasahuje neúprosně řidiče MHD,
zatím nejvíce řidiče autobusů z garáží Hranečník.
Souvisí se změnou profesního osvědčení podle zákonů EU. Jednoduše řečeno posun dopředu, vítaná změna, která ovšem v plné nahotě odhalila zbytečné vylepšování zákona ze strany managementu DP Ostrava.
Od 1. dubna 2008 neplatný zákon 247/2000Sb., stanovoval povinnost pro řidiče účastnit se školení v rozsahu 16 hodin ročně a které jednou za 3 roky mělo být ukončeno přezkoušením znalostí řidiče pomocí zkušebního testu a zkušebního komisaře, nebo osoby pověřené Ministerstvem dopravy ČR. Poté řidič dostal „kulaté“ úřední razítko do profesního osvědčení, které je platné 3 roky.
V DP Ostrava si usmyslili, stejně jako farizeové v dávných dobách, vylepšit tento zákon a vydali směrnici ŘLZ 5/2005, kde stanovili přezkušovat řidiče MHD jednou ročně. A razítka dávali důležitě do průkazů každý rok, co na tom že obdélníkového tvaru.
Odložme teď polemiku zda je to správné, či nikoliv. Důležité je, že tím všichni a hlavně ti co měli každý třetí rok přezkušovat, zcela ztratili přehled co je cvičné a co ostré přezkoušení.
V těchto dnech, kdy řidiči MHD v Ostravě přicházejí na Magistrát ve svém bydlišti žádat o výměnu Profesního osvědčení, se někteří z nich dovídají, že i několik měsíců mají tyto propadlé. Nemusíme zdůrazňovat, že tím ztratili odbornou způsobilost a různě dlouho přestupovali zákon a co je horší, nemohou dále vykonávat svou práci, kterou někteří vykonávali mnoho let.

Co na to DP Ostrava? Opět dobře známá vyjádření typu :
„My jsme nic neporušili....., to řidiči si mají hlídat termíny školení.“
Při tom vám každý řidič potvrdí že termíny školení, vždy určoval zaměstnavatel.
Ano, rádi rozhodují a dělají věci za nás, ale odpovědnost - tu si neste sami!

A na závěr ty správné paradoxy:
Jeden z řidičů letos v únoru udělal to, na co mnozí jen poukazovali - i když po řadu let.
Nepovinné, nařízené testy napsal záměrně na „0“bodů a opravných se odmítl účastnit.
Dostal výpověď za hrubé porušení prac. kázně. (porušení směrnice ŘLZ 5/20005).
Bez ohledu na zákonnou ochranu odborových funkcionářů proti výpovědí, ven s ním!

Jiný řidič, poslušný a loajální zaměstnanec (v DPO 30let), který se zúčastnil všech školení a vždy úspěšně absolvoval přezkoušení.
Na magistrátu zjistil že má neplatné profesní osvědčení a protože se nehodlal smířit se svým zaviněním a převodem na jinou práci bez jistoty návratu za volant a finančních ztrát, také dostal výpověď.

Ptáme se: Kde udělali „soudruzi z NDR“ chybu? A hlavně: Je tohle vůbec možné?

A toto je jen jeden z mála kotrmelců, které zažíváme v DP Ostrava…

Zpět            Verze pro tisk