Svátky Středa 22. 11. svátek má Cecílie   Napište hledané slovo: 
Vložil/a:  Piwosch  2008-06-12 15:57:45  
Většina lidí stávku podpoří, věří odboráři.
Ostrava - Rozhodování, zda přistoupit k hodinové výstražné stávce 24. června proti vládním reformám nebo ne, budou mít zaměstnanci Dopravního podniku Ostrava (DPO) trochu složitější než v jiných společnostech.Vedení DPO jim slibuje mimořádnou odměnu, pokud se do stávky nezapojí a pomůžou tak zabránit kolapsu dopravy ve městě. „Dva tisíce? Alespoň bude vydatnější dovolená. Tak to jedu,“ konstatoval v diskusi na internetových stránkách Moravskoslezského deníku jeden z řidičů. Jiní diskutující naopak stávku podporují. „Jsem pro, pokud je to proti reformě, ať do toho jdou. V Praze nebude jezdit ani metro, tak snad Ostraváci nebudou srabi,“ věří další čtenář.

Fakt, že vedení podniku nabízí nestávkujícím zaměstnancům mimořádnou odměnu nad rámec běžné mzdy, považují odboráři za nemorální a nestandardní postup. „Nevím o tom, že by takhle postupovali v nějakém jiném podniku. No, to je pěkné, jak se dá vydělat na stávce,“ reagovala Jana Kašparová, mluvčí Českomoravské konfederace odborových svazů, která hodinovou výstražnou stávku organizuje v celé republice.

Samotní odboráři DPO míní, že se jim podaří zaměstnance přesvědčit, aby ve 13:00 hodin 24. června zastavili na šedesát minut vozy a protestovali tak proti vládním reformám. „Tyto reformy se dotýkají negativně většiny lidí. Snad nejhorší je posunutí odchodu do důchodu. Vždyť už po padesátce má spousta řidičů špatný zdravotní stav,“ vysvětlil Ivo Protivínský z odborové organizace DPO. Kolik lidí se do stávky zapojí, odboráři zatím nevědí. „Můj střízlivý odhad je, že nevyjede větší polovina spojů, možná i více,“ věří Protivínský s tím, že přesné počty budou znát až těsně před stávkou.

Vedení dopravního podniku chce ale dopravu ve městě zajistit v maximálně možné míře. Přislíbilo odměny a sbírá podpisy lidí, kteří chtějí pracovat. „Vedení společnosti se rozhodlo získat informace o tom, kteří řidiči nebudou stávkovat, což řidiči stvrzují podpisem. A to proto, aby bylo možné sestavit havarijní plán organizace dopravy v době stávky,“ vysvětlil mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht s tím, že cílem vedení společnosti je zajistit, aby byl dopad stávky na cestující co nejmenší.

Řadě lidí by zastavení dopravy ve městě způsobilo problémy. „Jestli se včas a pohodlně nedostanu do Ostravy ke svému soukromému lékaři na dlouho plánovaný a nelevný zákrok, tak veškeré škody, včetně dovolené za tím účelem plánované, dám k úhradě odborovým aktivistům, platy na to mají,“ vzkazuje organizátorům stávky další ze čtenářů.

Zpět            Verze pro tisk